آزادی، محمد (1391). حقوق کاربردی مصرفکننده. تهران: مجد.
آقاجانی، زهرا (1386). «مشتریمداری و حمایت از مصرفکننده در ایران با تأکید بر حق تعویض یا استرداد کالای خریداریشده به وسیله مشتری». مجله مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، گروه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی داخلی، شماره 3، دوره 6، صص 12-1.
ابراهیمی، یوسف و صالحی، جواد (1391). «مبانی و قلمرو تعهد به ارائه اطلاعات به مصرفکننده کالا». فصلنامه علمی پژوهشی دانش حقوق مدنی، دوره 1، شماره 1، صص 74-61.
احمدی، علیرضا (1393). تحولات حمایت از حقوق مصرفکنندگان در حقوق ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی.
امامی، سیدحسن (1397). حقوق مدنی. جلد ششم. چاپ شانزدهم. تهران: انتشارات اسلامیه.
ــــــــــــــ (1400). حقوق مدنی. جلد سوم. چاپ چهل و ششم. تهران: انتشارات اسلامیه.
آندره، تنگ (1398). مبانی و اصول مسئولیت مدنی از دیدگاه حقوق تطبیقی. مترجم صفایی، سیدحسن و حسینی، احسان. تهران: شرکت سهامی انتشار.
باتای، ژرژ (1398). اقتصاد عام. ترجمه غلامی، پیمان و زهره اکسیری. چاپ دوم. تهران: انتشارات نشر چشمه.
بادینی،حسن (1392). فلسفه مسئولیت مدنی. تهران: انتشارات شرکت سهامی انتشار.
باریکلو، علیرضا (1401). مسئولیت مدنی. چاپ دهم. تهران: انتشارات میزان.
باقرزاده، احد (1381). بازار، دولت، حقوق مصرفکننده. قم: انتشارات توسعه قلم.
بیات، فرهاد (1397). حقوق مدنی. چاپ شانزدهم. تهران: انتشارات ارشد.
جعفری تبار، حسن (1375). مسئولیت مدنی سازندگان و فروشندگان کالا. تهران: انتشارات دادگستر.
جعفری لنگرودی، محمدجعفر (1400). دانشنامه حقوقی. چاپ چهارم. تهران: انتشارات گنج دانش.
ـــــــــــــ (1396). دوره حقوق مدنی، حقوق تعهدات. تهران: انتشارات گنج دانش.
خدادحسینی، سیدحمید (1381). «بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر بازاریابی». فصلنامه سنجش و پژوهش، شماره 29، دوره 3، صص 55-50.
درویشی، مرتضی (1387). مسئولیت مدنی عرضهکننده کالا و خدمات در مقابل مصرفکننده. پایاننامه کارشناسی ارشد حقوق خصوصی. دانشگاه تربیت مدرس.
شهیدی مهدی (1385). مجموعه مقالات حقوقی. چاپ دوم. تهران: مجد.
ـــــــــــــ (1391). تشکیل قراردادها و تعهدات. چاپ پنجم. تهران: مجد.
ـــــــــــــ (1400). حقوق مدنی 3 (تعهدات). چاپ پانزدهم. تهران: مجد.
ـــــــــــــ (1400). حقوق مدنی 6 عقود معین 1. چاپ بیست و پنجم. تهران: مجد.
صابری، محسن (1391). شناخت اجمالی انجمنهای صنفی کارگری و کارفرمایی. تهران: انتشارات وارش.
صادقی، محسن و آقاجانی، زهرا (1389). «تحلیل اقتصادی اعطای حق استرداد یا تعویض کالای سالم به مصرفکننده در ایران». فصلنامه حقـوق، دوره 40، شماره 3، صص 15-1.
صفایی، حسین و رحیمی، حبیبالله (1400). مسئولیت مدنی (الزامات خارج از قرارداد). چاپ پانزدهم. تهران: سمت.
صالحی، جواد و ابراهیمی، یوسف (1391). «مبانی و قلمرو تعهد ارائه اطلاعات به مصرفکننده کالا». فصلنامه دانش حقوق مدنی، شماره 1، دوره 6، صص 20-10.
عبدیپور فرد، ابرهیم و پرتو، حمیدرضا (1390). «مسئولیت عرضهکنندگان کالا و خدمات در قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان، حرکتی رو به جلو با بازخوانی قواعد سنتی». فصلنامه مفید، شماره 85، دوره 7، صص 20-17.
عبدیپور فرد، ابراهیم (1392). «گارانتی و تضمین کیفیت کالا». مجله حقوق اسلامی، شماره 36، دوره 2، صص 19-13 .
عمید، حسن (1377). فرهنگ فارسی عمید. جلد دوم. تهران: انتشارات امیرکبیر.
غفاری فارسانی، بهنام (1389). مصرفکننده و حقوق بنیادین او (نگاهی به قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان). تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
فقیه، محمدباقر (1383). نظارت و بازرسی: مفاهیم، تکنیکها، کاربردها. تهران: انتشارات مؤسسه فرازاندیش سبز.
فیضالهی، فرهاد و توسلیزاده، توران (1396). بررسی عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با جرایم گرانفروشی، کمفروشی و احتکار. تهران: انتشارات قانون یار.
کاتوزیان، ناصر (1369). حقوق مدنی، مسئولیت مدنی، ضمان قهری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ـــــــــــــ (1386). قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی. چاپ شانزدهم. تهران: انتشارات میزان.
ـــــــــــــ (١٣٨٨). حقوق مدنی اموال و مالکیت. چاپ بیست و هفتم. تهران: انتشارات میزان.
ـــــــــــــ (١٣٩١). حقوق مدنی عقود معین. جلد چهارم. چاپ هفتم. تهران: انتشارات شرکت سهامی انتشار.
ـــــــــــــ (١٣٩٢). حقوق مدنی قواعد عمومی قراردادها. جلد سوم. چاپ هشتم. تهران: انتشارات سهامی.
ـــــــــــــ (1398). درسهایی از عقود معین. جلد اول. چاپ چهارم. تهران: انتشارات گنج دانش.
ـــــــــــــ (1398). درسهایی از عقود معین. جلد دوم. چاپ چهارم. تهران: انتشارات گنج دانش.
ـــــــــــــ (1400). اعمال حقوقی/ قرارداد-ایقاع. چاپ هشتم. تهران: انتشارات گنج دانش.
گندمکار، رضا حسین (1384). مسئولیت تضامنی قراردادی. تهران: مجد.
لیوینگستون، لس (1401). اقتصاد به زبان ساده. ترجمه صدری، شادی. چاپ ششم. تهران: انتشارات دنیای اقتصاد.
محسن شیخی، علی اصغر (1390). نظارت و بازرسی. قم: انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشکدۀ علوم اسلامی امام صادق.
منتقمی، مصطفی (1393). «نقش استانداردسازی کالاها در حمایت از حقوق مصرفکننده».
نشریه بررسیهای بازرگانی،
دوره 12، شماره پیاپی 67، صص 30-1.
میرشکاری، عباس؛ صمدی، افروز (1397). اصول اروپایی حقوق مسئولیت مدنی. تهران: انتشارات شرکت سهامی انتشار.
هندرسن و ریچارد ا. کوانت (1387). تئوری اقتصاد خرد. ترجمه قرهباغیان، مصطفی و پژوهان، جمشید. چاپ دهم. تهران: انتشارات رسا.
یزدانیان، علیرضا (1386). قواعد عمومی مسئولیت مدنی. جلد اول. تهران: انتشارات میزان.
ــــــــــــــ (1387). قلمرو مسئولیت مدنی. چاپ اول. تهران: انتشارات ادبستان.
ــــــــــــــ (1399). حقوق تعهدات قواعد عمومی مسئولیت مدنی. جلد دوم. تهران: انتشارات میزان.
Miller C.J., Harvey Brian W. & Parry Deborah L. (1998). Consumer and Trading Law: Text, Cases and Materials. Second Edition. Oxford University Press.
Jourdain, Patrice (2008). Droit À Réparation, Responsabilité Fondée sur
la Faute. Responsabilité du Fait Personnel, Juris Classeur Responsabilité Civile et Assurances.
Lattier, Yves-Marie (2007). "Une Curiosité: L'obtention de DommagesIntérêts Sans Dommage". Revue des Contrats, No. 4.
Potter, Lori (2000). “Failure to Disclose How Incentives and Branch of Action Against Physicians the Best Solution”. University of Sanfrancisco Law Review, Vol. 34, Physicians the Best Solution”, University of Sanfrancisco Law Review, Vol. 34.
Prosser and Keeton (1988).