با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی حقوق پزشکی ایران
مقایسة حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری در حقوق ایران و فرانسه

محمدحسین کریمی؛ عباس کریمی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 45-55

https://doi.org/10.30473/clk.2018.5423

چکیده
  پس از ثبت علامت تجاری و صدور تصدیق ثبت آن، مالک حق دارد به‌طور انحصاری از آن بهره‌برداری کند. بدین معنا که حق مالکیت بر علامت تجاری به‌عنوان سرشت ثبت علامت شناخته می‌شود. مادة 31 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب 7/8/1386 ایران مقرر می‌دارد: «حق استفاده انحصاری ازیک علامت به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات ...  بیشتر